CEEGS Kraków 2015

Wczoraj w Krakowie zakończyła się międzynarodowa konferencja naukowa CEEGS 2015. Miała miejsce w dniach 21-24 października, zaś jej hasłem przewodnim było “Distributed Game Studies”. Oczywiście nie zabrakło na niej rodzimych wykładowców, spośród których na uwagę zasługują m.in. Paweł Schreiber (wystąpił on z referatem “Selling the East: Images of Eastern Europe in Eastern European Video Games”) czy też Frans Mäyrä, profesor Uniwersytetu Tampere w Finlandii, specjalizujący się w zakresie cyfrowej kultury i badań nad grami. Pojawić się również miała Anna Nacher z interesującą pracą zatytułowaną “Antykoncepcja – the first Polish feminist game and the archaeology of gender discourse of gaming”, jednak finalnie nie udało jej się niestety dotrzeć na miejsce.

To jednak oczywiście nie wszystko! Obecni na konferencji mogli wziąć udział w naprawdę interesujących tematycznie wykładach. Nie były to jednak kopie wielu wcześniej podejmowanych, a rzadko trafiające się tematy, zawstydzające co niektórych swoją oryginalnością. Zebrani mogli posłuchać np. o fali krytyki jaka spadła na twórców gry Hatred, o uzależnieniach napotkanych podczas rozgrywki w trzecią część Wiedźmina, obrazach wojny zawartych w polskich grach, a nawet o postrzeganiu gier przez pryzmat pierwszych polskich magazynów. Oczywiście wszystko miało miejsce w języku angielskim, bowiem – jak sama nazwa konferencji wskazuje (Central and Eastern European Game Studies) – wielu z zaproszonych prelegentów i gości pochodziło spoza granic naszego kraju.

Nad organizacją przedsięwzięcia pieczę sprawował Uniwersytet Jagielloński, zaś sponsorem wydarzenia było niezmordowane studio Artifex Mundi – pomysłodawcy m.in. opisywanego na Ustatkowanym Graczu Am Jamu.

Autor Mateusz Czerwiński

Mateusz jest człowiekiem niebojącym się nowych wyzwań, bez względu na formę, jaką te przyjmują. Propaguje gry wideo gdzie tylko i w jaki sposób może (zarówno na łamach prasy drukowanej, w internecie oraz w telewizji), bowiem uznaje je za krewną sztuki audiowizualnej. Jest jednocześnie ustatkowanym graczem i ojcem kolekcjonującym doświadczenie z różnych dziedzin życia. Kocha gry narracyjne, pamięta czasy NES-a.