Polski Gamedev

Polscy twórcy gier wideo, również Ci niezależni, codziennie publikują w sieci materiały dotyczące ich produkcji, czy to już wydanych, czy właśnie tworzonych, czy będących dopiero na etapie koncepcji. Z oczywistych względów nie sposób być na bieżąco ze wszystkimi wiadomościami, jednak być może kilka spośród tych poniżej zwróci Twoją uwagę.

Jupiter Hell

Powstająca we Wrocławskim studiu ChaosForge gra to wynik wieloletniej pracy zespołu liczącego obecnie 5 osób pod przewodnictwem Kornela Kisielewicza, twórcy popularnej darmowej gry roguelike DoomRL. Od wczoraj gra dostępna jest na Steam Early Access.

Jupiter Hell śledzi losy kosmicznego marine walczącego z siłami piekieł na księżycach Jowisza, przy dźwiękowej oprawie heavy metalu i bluzgów głównego bohatera (któremu głosu użyczył Mark Meer, znany m.in. z roli Shepard’a z gry Mass Effect). Jeśli komuś kojarzy się to z grą Doom, to jest blisko prawdy – Jupiter Hell jest duchowym spadkobiercą gry Doom, The Roguelike (DoomRL), demake’u Doom’a do turowej gry roguelike RPG z widokiem z góry.

Jupiter Hell to pełnokrwisty roguelike w starym stylu – turowy (każdy ruch o kratkę i każda akcja to tura), oparty na kwadratowej siatce, z permadeath i bez żadnych ulepszeń zachowywanych między rozgrywkami. Wyposażony jest we współczesną semi-realistyczną grafikę 3d w autorskim zbudowanym od zera silniku (dla prawdziwych purystów istnieje tryb ASCII!). Gra zawiera schemat kontroli i animacji pozwalający na wygodną grę na klawiaturze lub padzie w dowolnym tempie bez czekania aż skończy się animacja.

Jupiter Hell powstanie zawdzięcza 2048 fanom, którzy w 2016 roku wsparli jej powstanie w zakończonej sukcesem kampanii na Kickstarterze.

Playerless: One Button Adventure

Jak zapewniają twórcy z Moonlit, jest to oryginalna, zabawna gra przygodowa, w której gracze starają się pomóc naiwnej sztucznej inteligencji, zwanej Jednostką Debugującą. Wspólnymi siłami będziecie przywracać porządek w systemie opuszczonej przez twórców gry, bo właśnie tym będzie świat Playerless. W nowym trailerze możesz dokładniej przyjrzeć się lokacjom i NPC.

Playerless: One Button Adventure to gra przygodowa indie osadzona w świecie innej gry. Pierwotna maszyna została opuszczona przez swoich twórców, a NPC zamieszkujący jej cyfrowy świat z czasem uzyskali własną świadomość – i wywrócili wszystko do góry nogami. Przed graczem i Jednostką Debugującą stoi zadanie przywrócenia porządku. Ale jest pewien haczyk – poprawnie funkcjonuje już tylko jeden przycisk. Oryginalne sterowanie, oparte na klikaniu lub przytrzymaniu wybranego klawisza, dodaje nowy wymiar zabawy do wciągającej historii, wymagających zagadek i zabawnych dialogów.

Radio Commander

Radio Commander to realistyczna gra strategiczna w czasie rzeczywistym, w której gracz dowodzi swoimi oddziałami na polu bitwy, używając wyłącznie mapy i nadajnika radiowego. W rozbudowanej opowieści, inspirowanej takimi kultowymi klasykami filmowymi, jak “Pluton” czy “Czas Apokalipsy”, gracz jest poddawany presji politycznej i staje w obliczu mrocznych operacji wywiadowczych. A to dopiero początek…

Radio Commander to gra RTS różniąca się od tego, do czego przyzwyczaił graczy gatunek. Zamiast zaznaczania jednostek i budowania konstrukcji jest tu wydawanie rozkazów drogą radiową i wysyłanie helikoptera po rannych żołnierzy. Zamiast zmasowanych ataków na wroga – przeszukiwanie terenu krok po kroku, aktualizacja mapy taktycznej i czajenie się w dżungli. Dowodzenie oddziałem za pośrednictwem radia w trakcie wojny wietnamskiej to esencja debiutanckiego gry niezależnego studia Serious Sim.

“- Wojna w Wietnamie była niszczycielskim konfliktem o poważnych konsekwencjach dla świata. Jednocześnie jest to bardzo nośny temat dla filmów i gier – wyjaśnia Jakub Bukała, założyciel Serious Sim i projektant Radio Commander. – Postanowiliśmy jednak podejść do tematu w zupełnie inny sposób – pokazać chaos, problemy komunikacyjne, zagubienie w niebezpiecznym terenie pełnym wrogich sił. – Historia w grze jest dla nas bardzo ważna. – kontynuuje. – I mamy nadzieję, że udało nam się ją przedstawić w oryginalny, niepowtarzalny sposób.”

Misje poprzedzone są wprowadzeniem filmowym, a w trakcie realizacji zadań można lepiej poznać członków oddziału. Gracz często będzie musiał podjąć trudne decyzje, które będą miały wpływ na przyszłość. Oddziały to nie są tylko pionki na mapie. Ich członkowie to skomplikowane, wielowarstwowe istoty ludzkie, a jednocześnie źródło setek oryginalnych dialogów i scenariuszy do odkrycia. I będzie trzeba więcej niż jednego podejścia, aby odkryć je wszystkie.

Radio Commander, sfinansowany na Kickstarterze, zostanie wydany na PC we wrześniu przez Games Operators.

Space Company Simulator

W grze, która inspirowana jest serią Civilization i GameDev Tycoon, gracze pokierują korporacją dążącą do finansowej i technologicznej dominacji w kosmosie. Buduj rakiety, statki kosmiczne, satelity i stacje orbitalne. Zostań potentatem przemysłu kosmicznego i wygraj wyścig do gwiazd.

Space Company Simulator to gra, która stawia sobie za cel jak najbardziej autentyczne podejście do tematu zarządzania kosmicznym przedsiębiorstwem. Rozgrywkę zaczynasz od skompletowania zespołu światowej klasy specjalistów i odkrywania nowych technologii, które umożliwią realizację kolejnych misji kosmicznych.

Space Company Simulator to gra stworzona przez prawdziwych entuzjastów z niezależnego studia deweloperskiego INTERMARUM. Zespół odpowiedzialny za ten tytuł poświęcił setki godzin na research, aby jak najdokładniej odwzorować każdy aspekt eksploracji kosmosu.

“Jest to symulator jaki zawsze chcieliśmy stworzyć. W ramach przygotowań przebadaliśmy wiele stron raportów NASA i innych agencji kosmicznych. Rozgrywka ma być jak najbardziej realistyczna, ale jednocześnie zapewniać dużo zabawy i być przystępna w odbiorze. Nie możemy się doczekać momentu, gdy będziemy mogli podzielić się efektami naszej pracy ze wszystkimi entuzjastami kosmosu.” – Szymon Janus, szef studia INTERMARUM

Premiera Space Company Simulator na PC jest zaplanowana na jesień 2019 roku.

Autor Adam Ginel

Adam to ustatkowany gracz z krwi i kości. Mąż, ojciec, a także wieloletni miłośnik elektronicznej rozrywki w formie wszelakiej. Gry wideo traktuje jako coś znacznie powyżej zwykłego hobby, wynosząc je ponad inne pasje – muzykę i książkę – dostrzegając jednocześnie, jak wiele mają one wspólnego z innymi sferami jego zainteresowań.