Rocket League

W ubiegłym roku roztoczyła się batalia o cross-play, która powoli dobiega końca.

Rozgrywki sieciowe pomiędzy posiadaczami różnych platform były przez długi czas jedynie marzeniem dla wielu graczy; niejedna osoba kupiła pewnie jedną maszynę zamiast drugiej, żeby móc pograć ze znajomymi.

W obecnej generacji, na drodze wspólnego grania ponad platformowymi podziałami nie stały już ograniczenia techniczne, a… Sony. Choć Microsoft i nawet zwykle niechętne do zmian Nintendo nie widziały przeszkód, lider obecnej generacji długo nie chciał ustąpić na tym polu. W końcu, jesienią 2018 roku mur przebiło Epic Games, wykorzystując Fortnite jako potężny argument – i tak ruszył program PlayStation Cross-Play Beta.

Dosłownie kilka godzin temu pełny cross-play trafił do Rocket League. Od dzisiaj, gracze w samochodową piłkę nożną mogą ścierać się ze sobą we wszystkich trybach, niezależnie od tego, czy grają na PlayStation 4, Xbox One, Switch czy PC.

Na razie, możliwy jest tylko matchmaking z losowymi graczami. Psyonix pracuje jednak nad umożliwieniem tworzenia drużyn cross-platform. Funkcjonalność ta trafi do gry w pierwszym dużym patchu, jaki w tym roku otrzyma Rocket League.

Więcej o tym, jak upewnić się, że cross-play będzie aktywny w Twojej grze możesz przeczytać na PlayStation.Blog w artykule napisanym przez wiceprezydenta Psyonix, Jeremy’ego Dunhama.

Autor Jacek Wandzel

Niegdyś student projektowania gier na Uniwersytecie Śląskim w Sosnowcu, teraz doktorant. Kurator gier wideo katowickiego festiwalu Ars Independent. Wierny fan Hideo Kojimy, Chrisa Avellone'a, Yoko Taro i Shigesato Itoiego. Jeśli spotkasz go na żywo, przygotuj się na awanturę o to, że nie oglądasz JoJo's Bizarre Adventure / nie ukończyłeś Red Dead Redemption II. Podobno napisał kiedyś tekst, który miał mniej niż 13 000 słów, ale plotka ta pozostaje niepotwierdzona. Ustatkowany Gracz. Z twarzy.