Kult: Boskość utracona. Ekran Mistrza Gry – recenzja

Kult Ekran Mistrza Gry

Chyba każdy Mistrz Gry musi mieć na podorędziu notatki, którymi posiłkuje się w trakcie sesji i zeszyt, w którym zapisuje istotne informacje. Takie, którymi niekoniecznie chce się dzielić z graczami.

Można oczywiście zachować dystans (bardzo na czasie), ale zdecydowanie lepiej skorzystać z jakiejś osłony. Tu z pomocą przychodzi Ekran Mistrza Gry, dzięki któremu nie tylko nikt nie zerknie co notujesz, ale przy okazji będziesz miał najważniejsze mechaniki pod ręką.

Kult: Boskość utracona. Ekran Mistrza gry – wykonanie

Wydawnictwo Alis.Games, podobnie jak w przypadku głównego podręcznika, który ostatnio recenzowałem, postawiło na jakość. Ekran Mistrza Gry składa się z czterech stron. Są one grube, dzięki czemu całość jest bardzo stabilna. Łączenia są elastyczne, co z kolei umożliwia ustawianie gadżetu w różnych pozycjach, w zależności od potrzeby.

Gracze ze swojej strony widzą panoramę jakiejś metropolii. Mistrz Gry ma natomiast szybki wgląd w kilka ważnych rzeczy, ale o tym niżej. Jakość druku jest bardzo dobra, a co najważniejsze, wszystko da się bez problemu odczytać nawet w półmroku.

Kult: Boskość utracona. Ekran Mistrza gry – co oferuje

Oprócz tego co najważniejsze, czyli osłony, Ekran Mistrza Gry dedykowany grze Kult: Boskość utracona na wewnętrznej stronie ma nadrukowane rzeczy, z których MG najczęściej korzysta w trakcie sesji.

Najważniejszym, według mnie, elementem dodatku jest spis Ruchów Mistrza Gry. W jednym miejscu znajdziesz nie tylko Ruchy regularne, ale także te do odpalenia w innych wymiarach czy doznaniach. Na tej samej stronie znalazło się też miejsce na składowe udanego horroru (Kontrakt na horror), o których wspomina podręcznik.

Drugą stronę zatytułowano Zasady. Znajdziesz tam opis Weź się w garść, Uniknij obrażeń oraz Znieś obrażenia, wraz z konsekwencjami sukcesów i porażek. Twórcy umieścili tutaj również przykładowe obrażenia oraz kary wynikające z otrzymanych ran. Ostatnim elementem są Pytania w kwestii Doświadczenia. Bardzo pomocne, ponieważ łatwo da się określić po zakończonej sesji ile PD zdobywają gracze.

Trzecia strona Ekranu dotyczy Tworzenia Bohatera Niezależnego. Muszę przyznać, że w trakcie rozgrywki w zasadzie nie korzystałem z tego narzędzia w ogóle. Kluczowych BN-ów tworzę zawsze przed sesją, a jeśli pojawiają się nowi w trakcie gry i gracze o nich pytają, improwizuję. Zaglądanie w Ekran Mistrza Gry zajęłoby zbyt dużo czasu, co mogłoby rozbić rozgrywkę.

Ostatnia strona to Unikalne Ruchy, czyli działania BN-ów w zależności od ich siły. Jest to długa lista, dzięki której będziesz miał pod kontrolą Bohaterów Niezależnych. To z kolei było momentami bardzo pomocne, ponieważ pozwalało na szybko wrzucić jakiś Ruch, który był reakcją na decyzje graczy.

Zabrakło mi wglądu w Ruchy graczy, dzięki czemu miałbym szybki wgląd w to, jakie działania mogą podjąć w zależności od wyniku rzutu. Jak się okazuje, w innym dodatku (Zestaw Archetypów) zostały one wrzucone w bardzo przystępnej formie.

Czy warto?

Ekran Mistrza Gry do Kultu na oficjalnej stronie wydawnictwa kosztuje 79 PLN, ale w sieci da się bez kłopotu znaleźć tańsze o około 10 PLN oferty. Czy to uczciwa oferta? Wszystko zależy od tego, czy zawartość, o której wspomniałem faktycznie jest Ci potrzebna w trakcie gry. Jeśli tak, nawet się nie zastanawiaj, tylko bierz!

Adam to ustatkowany gracz z krwi i kości. Mąż, ojciec, a także wieloletni miłośnik elektronicznej rozrywki w formie wszelakiej. Gry wideo traktuje jako coś znacznie powyżej zwykłego hobby, wynosząc je ponad inne pasje – muzykę i książkę – dostrzegając jednocześnie, jak wiele mają one wspólnego z innymi sferami jego zainteresowań.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*