Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /var/www/html/ustatkowany/wp-content/themes/gauge/lib/inc/follow-items.php on line 84
Ustatkowany faktograf: 15 faktów z Ghost of Tsushima | Ustatkowany gracz

Ghost of Tsushima

Obserwuj
5

Bardzo dobry

1

Średnia ocen

Ustatkowany faktograf: 15 faktów z Ghost of Tsushima

ghost of tsushima

Już za ponad dwa tygodnie premiera najnowszej produkcji twórców inFamous. Co wiadomo na tę chwilę o Ghost of Tsushima?

W kolejnym wpisie z cyklu „Ustatkowany faktograf” bierzemy na tapetę Ghost of Tsushima. Chyba najbardziej ambitny projekt studia Sucker Punch, z rewelacyjną grafiką, wielkim otwartym światem, eksploracją i interesującym stylem walki. Choć premiera gry została opóźniona to na całe szczęście tylko o kilka tygodni. Poznaj nasz faktograf i dowiedz się więcej o tej japońskiej przygodzie.

1.Premiera Ghost of Tsushima zaplanowana jest na 17 lipca bieżącego roku, wyłącznie na PlayStation 4. Twórcy ostatnio pochwalili się złotym statusem, co oznacza zakończenie prac i wysłanie gry do tłoczni. Premiera nie jest już zagrożona, a pierwsze recenzje mają pojawić się 14 lipca.

2.Główny bohater, samuraj Jin będzie starał się podstępem i przemyślanymi akcjami eliminować mongolskie zastępy okupanta, które w roku 1274 zaatakowały wyspy japońskie. Sytuacja nie jest ciekawa, bo broniące się siły kapitulują, a bohater będzie musiał na własną rękę walczyć z najeźdźcą i szukać pomocy wśród sojuszników.

3.Najnowsza produkcja ekipy wcześniej znanej z serii inFamous będzie nastawiona na zaskoczenie, ciche eliminacje i skradanie. Oczywiście bezpośrednia rozgrywka też będzie możliwa, jednak to właśnie umiejętności bohatera będą skłaniały na działania typu „stealth”.

4.Podczas rozgrywki Jin będzie posiadał hak, który nie tylko ułatwi mu przemieszczanie ale też doda urozmaicenia w starciach. Możesz też przygotować się na kilka gadżetów w ekwipunku, jak ogniste strzały czy lepkie bomby.

5.W grze dostępny będzie otwarty świat posiadający wiele tajemnic i ukrytych sekretów, jednak developer nie chce iść na łatwiznę i w przeciwieństwie do takich tytułów jak Assassin’s Creed czy Far Cry, na mapie brak będzie znaczników czy widocznych punktów.

6.To od gracza będzie zależeć, czy znajdzie interesujące miejsce czy budowlę, bo będzie on opierał się na swoich wspomnieniach, wybranych punktach orientacyjnych lub ogólnej, wcześniej zebranej, wiedzy o terenie. Niektóre zadania będą wymagać więcej myślenia i szybkiej reakcji (w przeciwnym razie mogą pojawić się konsekwencje), bo w grze będzie odliczany czas od najazdu Mongołów na japońską wyspę.

7.Twórcy zapewniają, że możesz spodziewać się rozgrywki od 30 do 50 godzin. Czas ten zależny będzie od samego gracza, bo wyspa ma wiele ukrytych sekretów, pobocznych zajęć i ciekawostek. Ekipa gorąco poleca zejście z „głównej trasy” i zagubienie się na wyspie, bo zdecydowanie jest tam wiele do odkrycia.

8.Jak trafić na interesujące lokacje? Drogę do ciekawych miejsc wskazuje wiatr lub ptaki, a interfejs jest bardzo ubogi. Ponadto w grze będzie dostępna customizacja postaci, tryb fotograficzny i udział lisów jako towarzyszy przygody.

9.Możesz liczyć na ogromnych rozmiarów mapę, a w niej zaśnieżone góry, bambusowe lasy, wodospady czy pofałdowane łąki. Różnorodne, dbale wykonane miejscówki z pewnością będą zapierać dech w piersi i zachęcać do eksploracji.

10.Inspiracją numer jeden dla programistów był zdecydowanie western Red Dead Redemption i dobrze przeczytałeś, nie chodzi o Red Dead Redemption II ale właśnie o przygody Johna Marstona. Twórcy wspomnieli o fantastycznej robocie studia Rockstar Games, przy ożywianiu fantazji bycia rewolwerowcem, eliminującym dawnych kolegów po fachu. Drugim wielkim tytułem był The Legend of Zelda: Breath of the Wild. W tym wypadku twórcy w samych superlatywach wypowiadali się odnośnie wielkiej siły ciekawości, podsycanej w grze na wiele sposobów.

11.Walka w grze nie będzie należeć do łatwych, szczególnie że chwila zamyślenia może kosztować życie bohatera. Developer zaznaczył, że ich nowy projekt to realistyczna gra i do śmierci wystarczy tylko kilka ciosów oraz odradza starcia „na żywioł”.

12.Ghost of Tsushima będzie działać w 30 klatkach na sekundę. Nie ma tu wyjątku, nawet dla PlayStation 4 Pro.

13.Tytuł zaoferuje kilka poziomów trudności, które będzie można swobodnie zmieniać podczas zabawy. Twórcy wspominali o balansie poziomów, co oznacza że zarówno początkujący gracze jak i wyjadacze znajdą coś dla siebie.

14.Chcąc odblokować wszystkie rodzaje broni, musisz skrupulatnie eksplorować każdy zakątek wyspy, bo wiele z nich będzie dostępnych jedynie w misjach pobocznych. Świat będzie nagradzał szukanie, zwiedzanie czy ciekawość gracza.

15.Przygody Jina będą dostępne w trzech edycjach: standardowej, specjalnej i kolekcjonerskiej. Ta druga zawierać będzie grę w steelbooku oraz cyfrowe dodatki – minialbum, przedmioty do wykorzystania w grze, zestaw skórek i komentarz reżyserski. Z kolei w edycji kolekcjonerskiej znajdą się gra w steelbooku, maska Sakaia, 48-stronicowy minialbum, mapa z materiału, chorągiew wojenna, chusta do zawijania, dynamiczny motyw z samurajem, zestaw skórek „Bohater Cuszimy”, komentarz reżyserski i przedmioty do wykorzystania w grze.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*