Wirtualna rzeczywistość puka do drzwi

PlayStation VR

Chyba każdy gracz słyszał już o wirtualnej rzeczywistości. Zdecydowana większość z nas zainteresowana jest tą trudną do ujarzmienia od lat nowością, silnie powiązaną z naszym hobby. Pora więc na zestawienie najbardziej interesujących tytułów, jakie w niedługim czasie ukażą się na urządzeniach VR. Gier, które pozwolą na przeżycie niesamowitych doświadczeń audiowizualnych. Poniżej znajdziesz najlepsze w naszej opinii produkcje związane z tym niezwykle interesującym trendem w branży gier wideo. Co więcej, w zestawieniu znalazły się także polskie tytuły.

– Adr1ft –

W grze wydawanej przez 505 Games wcielisz się w samotnego rozbitka, który pośród szczątków stacji orbitalnej będzie próbował bezpiecznie wrócić na Ziemię. Ta kosmiczna gra ukazana z perspektywy pierwszej osoby pojawi się na PC (pierwszy kwartał 2016 roku), ale w planach są również wersje na PlayStation 4 i Xboksa One. Dyrektor kreatywny Adam Orth ze studia Three One Zero nie krył zadowolenia z kombinacji „Adr1ft + Oculus Rift”, gdyż to jedyny sposób, aby najlepiej doświadczyć stanu nieważkości (tytuł będzie także dostępny bez nowego gadżetu).

KLIKNIJ W OBRAZEK I OBEJRZYJ TRAILER GRY

adrift_ustatkowanygracz

– Chernobyl VR Project –

Gliwickie studio The Farm 51 pracuje obecnie nad Chernobyl VR Project. Pomimo tego, że sami twórcy przyznają, iż ich nowa idea nie jest w 100% grą, to jednak aplikacja będzie pełna elementów jakie są bliskie graczom. Okazuje się, że Chernobyl VR wraz z goglami sprawi, że odbiorca poczuje się jakby brał udział w tworzeniu filmu dokumentalnego. Przy wspomnianej produkcji polski zespół dostał specjalny dostęp do miejsc całkowicie niedostępnych dla turystów, a członkowie ekipy mogli ze szczegółami i wielką dokładnością skanować interesujące, pełne detali lokacje. Premierę ustalono na 30 rocznicę katastrofy w Czarnobylu, czyli 26 kwietnia 2016 roku.

KLIKNIJ W OBRAZEK I OBEJRZYJ TRAILER GRY

Chernobyl_VR_3D_ustatkowanygracz

– Robinson: The Journey –

Studio Crytek za pośrednictwem Robinson: The Journey zaprasza wszystkich graczy do odwiedzenia najbardziej realistycznego, wiarygodnego wirtualnego świata i przeżycia niezapomnianych doznań. Produkcja tworzona z myślą o wirtualnej rzeczywistości będzie działać w oparciu o silnik CryEngine. Opowiadać ma o chłopcu, który rozbił się na tajemniczej planecie, pełnej niebezpieczeństw czyhających na niego na każdym kroku. Oglądając pierwsze materiały można stawiać w ciemno, że niemiecki developer celuje w ogromne lokacje, rozmach i… dinozaury. Niemieccy producenci dodają, że ich najnowsza produkcja tworzona jest z myślą o PlayStation VR i na wyłączność konsoli PlayStation 4.

KLIKNIJ W OBRAZEK I OBEJRZYJ TRAILER GRY

robinson_the journey_ustatkowanygracz

– ALICΞ VR –

Gliwickie Carbon Studio zapowiedziało ALICΞ VR – grę tajemniczą, mocno sympatyzującą z gatunkiem science-fiction. Bohater będzie penetrował obcą planetę, rozwiązując liczne zagadki i podejmując ważne dla swojego przetrwania decyzje. Okazuje się, że mieszkańcy odwiedzanego miejsca zaginęli w tajemniczych okolicznościach. Co się z nimi stało? Czy bohater będzie w stanie im pomóc? Tytuł oparty będzie na silniku Unreal Engine 4 i współpracować zamierza z goglami Oculus Rift. Niestety, gra zadebiutuje dopiero w kwietniu 2016 roku.

KLIKNIJ W OBRAZEK I OBEJRZYJ TRAILER GRY

alicevr_1_ustatkowanygracz

Korzystając jednak z okazji, zapytaliśmy Pawła Gajdę, pełniącego obowiązki Project Managera w Carbon Studio o to, który fragment tworzenia gry dedykowanej wirtualnej rzeczywistości nastręcza najwięcej problemów z punktu widzenia osób ją tworzących.

„Tworząc grę na gogle VR musimy cały czas stawiać na pierwszym miejscu komfort graczy, bo jego zaniedbanie niesie dużo poważniejsze konsekwencje, niż przy grach na monitory. Czasem narzekają na to nasi artyści, bo muszą np. zrezygnować z umieszczania w grze schodów, które są wprawdzie śliczne, ale wchodzenie po nich może wywołać mdłości. Przy projektowaniu leveli trzeba również wziąć pod uwagę, że gracze mogą dopasować prędkość ruchu w grze do swojej odporności na chorobę lokomocyjną. Ważne, żeby mniej odporny gracz nie umarł z nudów podróżując między kolejnymi punktami historii, a ten bardziej odporny nie przeleciał przez nie jak burza.”

– The Climb –

Crytek mocno koncentruje się na aspekcie wirtualnej rzeczywistości, gdyż oprócz opisywanej powyżej gry Robinson: The Journey, ujawniło również produkcję zatytułowaną The Climb. Gracz będzie mógł doświadczyć niesamowitych doznań związanych ze skalną wspinaczką, gdyż to właśnie na tym sporcie będzie skupiona rozgrywka. Przepiękne lokacje, niebezpieczne trasy oraz zapierające dech w piersiach widoki – tym cechować się będzie rzeczony tytuł. Gra dedykowana jest konsumenckiej wersji Oculusa, jednak do chwili obecnej nie została doprecyzowana data jej premiery.

KLIKNIJ W OBRAZEK I OBEJRZYJ TRAILER GRY

the_climb_ustatkowanygracz

W zestawieniu nie zostały ujęte wszystkie tytuły, których wydanie planowane jest na wirtualne gogle, jednak już teraz można zaryzykować stwierdzenie, że twórcy gier wróżą urządzeniom oszukującym nasz błędnik świetlaną przyszłość. Dokładne daty premier – tak Oculusa, jak i PlayStation VR – nie są jeszcze znane, ale ostatnie wzmianki mówią o ich wydaniu w pierwszym kwartale 2016 roku. Ciekawi jesteśmy, czy wirtualna rzeczywistość stanie się nieodłączną formą rozrywki w niedalekiej przyszłości…

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*