Życie prywatne ważniejsze niż crunch, czyli normalna praca w Obsidian

the outer worlds

Ostatnimi czasy pojęcie tzw. crunchu podczas tworzenia gier wideo stało się powszechnym zjawiskiem i zaczęło się mówić o częstych nadgodzinach w branży.

Ekipy programistów odpowiedzialne za hity często crunchują i nie jest to wcale temat tabu. Ostatnio głośno było o zmuszaniu do nadgodzin w CD Projekt RED, Epic Games czy Rockstar Games.

Tym razem można przeczytać o normalnych warunkach pracy jakie oferuje Obsidian Entertainment. Okazuje się, że twórcy Pillars of Eternity, Fallout: New Vegas i The Outer Worlds pracują normalnie, bez katorżniczej harówki i dlatego ekipa to stali pracownicy od dawna.

Senior designer Brian Hines w rozmowie z PCGamesN powiedział, że studio Obsidian nie crunchuje i właśnie dlatego może pochwalić się pracownikami z długim stażem. Ludzie chcą tu pracować i nie muszą martwić się o życie prywatne. Oczywiście programiści czasami proszeni są o pracę w nadgodzinach w celu dotrzymania terminów, jednak zawsze jest to prośba a nie nakaz.

Starszy projektant nie pamięta czasu intensywnej czy bardzo wzmożonej pracy w Obsidian. Od dawien dawna kierownictwo studia dba o dobre samopoczucie pracowników i nawet wolałoby coś wyciąć niż crunchować i nie pozwolić przez to mieć życia prywatnego członkom ekipy.

Jeśli tak naprawdę wygląda praca w zespole twórców The Outer World, to trzeba tylko pogratulować zarządzania i ludzkich zachowań szefów znanego developera.

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Tata i Ustatkowany gracz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*