Ostatnimi czasy pojęcie tzw. crunchu podczas tworzenia gier wideo stało się powszechnym zjawiskiem i zaczęło się mówić o częstych nadgodzinach w branży.
Ekipy programistów odpowiedzialne za hity często crunchują i nie jest to wcale temat tabu. Ostatnio głośno było o zmuszaniu do nadgodzin w CD Projekt RED, Epic Games czy Rockstar Games.
Tym razem można przeczytać o normalnych warunkach pracy jakie oferuje Obsidian Entertainment. Okazuje się, że twórcy Pillars of Eternity, Fallout: New Vegas i The Outer Worlds pracują normalnie, bez katorżniczej harówki i dlatego ekipa to stali pracownicy od dawna.
Senior designer Brian Hines w rozmowie z PCGamesN powiedział, że studio Obsidian nie crunchuje i właśnie dlatego może pochwalić się pracownikami z długim stażem. Ludzie chcą tu pracować i nie muszą martwić się o życie prywatne. Oczywiście programiści czasami proszeni są o pracę w nadgodzinach w celu dotrzymania terminów, jednak zawsze jest to prośba a nie nakaz.
Starszy projektant nie pamięta czasu intensywnej czy bardzo wzmożonej pracy w Obsidian. Od dawien dawna kierownictwo studia dba o dobre samopoczucie pracowników i nawet wolałoby coś wyciąć niż crunchować i nie pozwolić przez to mieć życia prywatnego członkom ekipy.
Jeśli tak naprawdę wygląda praca w zespole twórców The Outer World, to trzeba tylko pogratulować zarządzania i ludzkich zachowań szefów znanego developera.