EA Star Wras

EA znów powtarza historię.

Od jakegoś czasu, gry dla pojedynczego gracza w uniwersum Gwiezdnych Wojen nie robią specjalnej kariery. Star Wars 1313, “Lucasowa” odpowiedź na Uncharted została skasowana po wykupieniu praw do serii przez Disneya. Jej trailer na E3 rozbudził nadzieje i apetyty fanów sagi, ale EA nie zdecydowało się na kontynuowanie tytułu. Podobny los – z podobnych powodów – spotkał grę poświęconą Darthowi Maulowi, Battle of the Sith Lords.

Później, EA najęło do pracy przy całkowicie nowym projekcie studio Visceral Games, znane z Dead Space’a. Zatrudnili do projektu nawet Amy Hennig, scenarzystkę i reżyserkę pierwszych trzech części Uncharted oraz kultowej serii Legacy of Kain. Skończyło się kasacją i zamknięciem studia. Niedoszła produkcja miała kryptonim Ragtag i więcej o niej napisał Jason Schreier na łamach Kotaku.

Skasowany przez EA projekt Ragtag

Projekt Visceral nie był jednak końcem, bo EA przerzuciło grę do swojej ekipy z Vancouver, gdzie tam miały powstać Gwiezdne wojny z otwartym światem i gameplayem pod kryptonimem Orca. Teraz dowiedzieliśmy się, że z tego też nici – powodem zbyt wielka skala projektu, który nie łapał się w finansowych oczekiwaniach EA. Zamiast tego, ujrzymy w okolicach 2020 roku wydawnictwo na mniejszą skalę.

Saga interaktywnych Gwiezdnych Wojen pod banderą EA jest historią raczej tragikomiczną. Wydawało się, że po zimnym kuble, jakim było chłodne przyjęcie Battlefront II z powodu mikropłatności, wreszcie doczekamy się odrobiny powagi i konkretu przynajmniej na froncie tytułów jednoosobowych.

Wychodzi jednak na to, że o wiele pewniej jest postawić na kolejne informacje o kasacji, niż datach premiery.

Autor Jacek Wandzel

Niegdyś student projektowania gier na Uniwersytecie Śląskim w Sosnowcu, teraz doktorant. Kurator gier wideo katowickiego festiwalu Ars Independent. Wierny fan Hideo Kojimy, Chrisa Avellone'a, Yoko Taro i Shigesato Itoiego. Jeśli spotkasz go na żywo, przygotuj się na awanturę o to, że nie oglądasz JoJo's Bizarre Adventure / nie ukończyłeś Red Dead Redemption II. Podobno napisał kiedyś tekst, który miał mniej niż 13 000 słów, ale plotka ta pozostaje niepotwierdzona. Ustatkowany Gracz. Z twarzy.