CD Projekt

Poniedziałek zaczął się dla Ciebie fatalnie? Popraw sobie humor dawką gamingowych newsów. I nie przejmuj się! Po mocnej kawie świat wyda się znacznie bardziej przyjazny.

POLSKA

#1

Jeszcze w lipcu zagrasz w grę Perserverance nadwiślańskiego teamu Tap It Games. A precyzując, w pierwszy z jej odcinków, bowiem model dystrybucji tytułu opiera się na wydawaniu kolejnych chapterów wzorem chociażby tytułów od Teltalle. Co cieszy, na premierę ma być dostępna pełna lokalizacja gry, co pozwoli przybliżyć gatunek visual novel również nowym zainteresowanym.

#2

Jak podaje Bankier, CD Projekt warty jest więcej niż spółki KGHM i PGE. Na tę chwilę firma wyceniana jest na 18 miliardów złotych. Daje to firmie ósme miejsce pod względem wielkości wśród spółek na warszawskiej giełdzie. A przypomnijmy, że niebawem pozyska kolejnych inwestorów, co mocno koreluje z coraz częściej pojawiającym się w mediach Cyberpunkiem.

#3

A skoro już o grze mowa… Wiemy, że za warstwę muzyczną produkcji odpowiedzialny będzie Marcin Przybyłowicz, z talentem którego mieliśmy okazję wielokrotnie obcować, chociażby podczas ostatniego Video Games Music Gala. Cieszymy się zatem z wyboru nad wyraz.

ŚWIAT

#4

Niby to żaden news (a przynajmniej nie nad Wisłą – przyp. red.), ale niestety badania w Wielkiej Brytanii potwierdzają przykry fakt – ponad połowa rodziców pozwala swoim dzieciom na zabawę w gry przeznaczone dla osób dorosłych, za nic mając oznaczenia PEGI. Cieszymy się niezmiernie, że – jak wynika z komentarzy na Facebooku – czytają nas świadomi rodzice, często kontrolujący w co grają ich dzieciaki. Oczywiście, nie zmienia to faktu, że kijem Wisły się nie zawróci, ale podobno kropla drąży skałę. Tym bardziej polecamy naszą blogową sekcję dedykowaną rodzicom.

#5

Niemiecki oddział Ubisoftu pozyskał pokaźny grant (w wysokości 1,58 miliona EUR) od miasta Berlin w związku z programem wspierania przedsiębiorstw i rozwoju miasta. W wyniku powyższego, studio nie tylko zostanie rozszerzone o kolejnych pracowników, ale również przełoży się na benefity dla samych graczy.

Autor Mateusz Czerwiński

Mateusz jest człowiekiem niebojącym się nowych wyzwań, bez względu na formę, jaką te przyjmują. Propaguje gry wideo gdzie tylko i w jaki sposób może (zarówno na łamach prasy drukowanej, w internecie oraz w telewizji), bowiem uznaje je za krewną sztuki audiowizualnej. Jest jednocześnie ustatkowanym graczem i ojcem kolekcjonującym doświadczenie z różnych dziedzin życia. Kocha gry narracyjne, pamięta czasy NES-a.