Podsumowanie tygodnia #1

Podsumowanie tygodnia

Czasami nie o wszystkim uda się napisać. Od czego są jednak podsumowania tygodnia? Zerknij zatem co interesującego miało miejsce w ubiegłym tygodniu w polskiej branży gier. Tak w telegraficznym skrócie. Gwarantujemy, że nim dopijesz ulubione piwo, przeczytasz cały artykuł.

Projektami na Kickstarterze polska branża gier wyjątkowo mocno stała w mijającym, pierwszym tygodniu marca. Psychologiczny thriller The Works of Mercy autorstwa studia Pentacle (czerpiący inspirację z m.in. filmu „Wstręt” w reżyserii Romana Polańskiego) wciąż walczy o pozyskanie 15 000 USD na wydanie gry, zaś nowo powstałe studio Telepath’s Tree, złożone z byłych pracowników takich zespołów jak CD Projekt RED, People Can Fly i Flying Wild Hog dopiero o społecznościową uwagę zabiega. Wszystko wskazuje jednak na to, że w obu przypadkach sukces kampanii jest wręcz na wyciągnięcie ręki.

MouseCraft: Director’s CAT autorstwa Crunching Koalas (konwersja znanego tytułu) ukaże się na Nintendo Wii. Twórcy zobowiązują się dostarczyć edycję zawierającą nowe plansze oraz dodatki, których próżno szukać na PC oraz całej rodzinie konsol PlayStation (Vita, PS3 oraz PS4), jak również wydać grę na konsoli Microsoftu w późniejszym, bliżej nieokreślonym terminie.

Autorzy wpisującej się już w kanon polskiego zagłębia gier Datury (studio Plastic) szykują taneczną grę platformową Bound, utrzymaną w pełni trójwymiarowym środowisku. Gra cechuje się oryginalnym stylem graficznym oraz ocierającym się o głębię i brak tendencyjności minimalizm. Sama rozgrywka ma mieć miejsce zarówno w szeroko rozumianej rzeczywistości, jak i czerpać garściami z fantazji oraz wspomnień.

Współzałożyciel CI Games – Michał Sokolski wraz z Krzysztof Jakubowskim do spółki, otworzyli własne studio Star Drifters (zlokalizowane w Warszawie) i w pocie czoła pracują nad pierwszą grą, zatytułowaną Driftland: The Magic Revival. Będzie to gra bazująca na schemacie strategii czasu rzeczywistego, symulatorze życia oraz elementach eksploracji i eksploatacji terenu.

Słyszałeś kiedykolwiek o projekcie Shadow of Nebula autorstwa szczecińskiego studia Bisonia? Tak, projekt który niegdyś zaliczył falstart (nieudana kampania na Kickstarterze) teraz ponownie próbuje swoich sił, wypuszczając wersję wczesnego dostępu dedykowaną platformie PC / Steam. Już za niecałe 5 EUR będzie Ci dane poznać tę interesującą pozycję z zaimplementowanym interfejsem point-n-click, osadzoną w międzygalaktycznej przestrzeni kosmicznej.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML i artrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*