Premiera Cyberpunk

Analitycy twierdzą, że premiera Cyberpunk 2077 nastąpi pod koniec 2019 roku, a sprzedaż będzie liczona w grubych milionach. Poza tym ujawniono, że polska firma nie jest zadowolona z zysków z gier Gwint i Wojna Krwi.

Opinia analityków z Vestor Dom Maklerski jasno wskazuje na olbrzymi sukces Cyberpunk 2077. Okazuje się, że wg raportu przygody w cyberpunkowym Night City mają być dostępne pod koniec 2019 roku. Analitycy wskazują, że sprzedaż może wynieść nawet 19 mln egzemplarzy i to tylko w pierwszym kwartale po premierze. Okazuje się, że świat cyberpunk / sci-fi powinien być bardziej popularny wśród graczy niż tematyka Dzikiego Zachodu. Fachowcy z Vestora porównują polski hit z Red Dead Redemption II i mają na względzie wielki potencjał tytułów AAA.

“Świetny debiut gry Red Dead Redemption II w październiku (sprzedaż brutto USD 725 mln w 3 dni) pokazuje naszym zdaniem rynkowy potencjał tytułów AAA tak ich jak Cyberpunk 2077 – w tym świetle nasze założenia sprzedaży 19 mln egz. w premierowym kwartale wydają się konserwatywne. (…) Na telekonferencji zarząd potwierdził, że jakość pozostaje dla CDR absolutnym priorytetem i Cyberpunk 2077 będzie nie mniej dopracowanym projektem niż RDR II.”

Okazuje się, że zysk z gier Gwint i Wojna Krwi nie spełnił oczekiwań developera, więc dobra sprzedaż Cyberpunk 2077 jeszcze bardziej przyda się polskiej formie. Liczę na świetny tytuł w cyberpunkowych klimatach, jednak 19 mln sprzedanych egzemplarzy to chyba lekka przesada. Tym bardziej jeśli chodzi o trzy miesiące od premiery.

Oczywiście kibicuję CD Projekt RED jak najlepszego popytu, jednak ciężko uwierzyć aż w tak wielki sukces najnowszej gry twórców Wiedźmina. Data premiery w 2019 roku również stoi pod wielkim znakiem zapytania, więc te doniesienia traktuje raczej na chłodno.

Autor Marcin Wronka

Choć Marcin od dziecka wychowany był na prymitywnych wirtualnych światach, zauroczony jest nimi do dziś. Gry wideo nosi w sercu i od wielu lat przelewa myśli z nimi związane na papier. Recenzjami stara się zaintrygować odbiorcę, w publicystyce zarażać zaś swoją pasją. Poszukiwacz pozytywnych stron życia, ceniący doświadczenie i nieprzychylnie nastawiony do szeroko pojętej głupoty. Ustatkowany gracz.