Clever Boy

“Czego Jan się nie nauczył, tego Jaś nie będzie umiał” – tak mówi mądre polskie przysłowie. Intonując dźwięk nuty w jaką uderza, proponujemy aby Jan szybko nadrobił zaległości. W jaki sposób?

Otóż Jan instaluje na dowolnym urządzeniu z Androidem grę Clever Boy – logiczny tytuł oparty o podstawowe prawa fizyki oraz interakcje pomiędzy obiektami, a następnie razem z Jasiem tworzą liczne konstrukcje umożliwiające wykonanie określonego zadania. Obydwoje próbują być sprytnymi budowniczymi, używać sprytu i pokładów kreatywności drzemiących w ich wyobraźni.

Jaś wykorzystuje wiele interaktywnych przedmiotów takich jak armaty, dźwignie, piłki czy zapadki. Każdy mechanizm to osobne wyzwanie, dzięki postępującemu poziomowi trudności, a ilość możliwych ustawień obiektów nie pozwoli na nudę, dzięki czemu Jan nie zaprząta sobie głowy takimi banałami jak zakupy z rodziną czy inne pierdoły. Rodzinny styl gry czyni ją atrakcyjną zarówno dla dzieci, jak i dorosłych bowiem o ile ustatkowani gracze będą zainteresowani trójwymiarowym środowiskiem gry, tak młodzieżówka silnymi powiązaniami z serwisami społecznościowymi i implementacją osiągnięć.

Twórcy gry (OMG Development Studio) mają już zaawansowane plany na jej rozwój. Chcą wprowadzić większą ilość interaktywnych obiektów, ulepszyć sterowanie kamerą, dodać różne wersje językowe (niemiecki, japoński, koreański, rosyjski) a nawet dodać odgórnie wbudowany w grę edytor poziomów. Im większy rozgłos zyskają… im więcej pobrań odnotują… tym większa jest na to szansa. Dlatego polecamy grę Clever Boy. Nie tylko po to, aby wspierać rozwój polskiego gamedevu, ale również dlatego, aby dzięki tym podobnym rodzinnym rozrywkom wspólnie rozwiązywać interaktywne zagadki, ucząc się i bawiąc z dziećmi jednocześnie.

Autor Mateusz Czerwiński

Mateusz jest człowiekiem niebojącym się nowych wyzwań, bez względu na formę, jaką te przyjmują. Propaguje gry wideo gdzie tylko i w jaki sposób może (zarówno na łamach prasy drukowanej, w internecie oraz w telewizji), bowiem uznaje je za krewną sztuki audiowizualnej. Jest jednocześnie ustatkowanym graczem i ojcem kolekcjonującym doświadczenie z różnych dziedzin życia. Kocha gry narracyjne, pamięta czasy NES-a.